listopada 18, 2020

Edukacyjna środa - Świąteczna kartka brama

Cześć Kochani :)

Dzisiaj w ramach edukacyjnej środy, chcę Wam pokazać,
jak w prosty sposób możecie sami zrobić kartkę bramę (w tym wypadku format DL)
w świątecznej aranżacji :)

Będą Wam potrzebne:

- kartka A4 (ja wykorzystałam taką złamaną biel) gramatura minimum 250
- papier do scrapbookingu
- bigownica z kością
- nożyczki
- klej (opcjonalnie taśma dwustronnie klejąca)
- tekturka
- dodatki
- może być wykrojnik wianek
- pasta do złoceń / akryl matowy złoty






ZATEM DO DZIEŁA :)
1. Kartkę A4 bigujemy na tablicy do bigowania wzdlóż na 9,5 cm, dwa razy i przycinamy prawe (to trzecie skrzydło) tak aby zostało nam 4 cm. 
A odciętego paska papieru nie wyrzucamy, bo z niego wykonamy panel ozdobny na naszą kartkę :)


2. Następnie przycinamy sobie papier do scrapbookingu. Ja zawsze przycinam tak, aby bazową kartkę było widać, czyli z marginesem. 
W tym przypadku będą to wymiary:
- 8,6 cm na 20,3 cm - 4 paski
- 3 cm na 20,3 cm - 2 paski


Sprawdzamy, dopasowując papier czy wszystko się zgadza i przyklejamy:)



3. Kolejnym krokiem jest delikatne pozłocenie naszej kartki,
a że jestem gapa i planowałam pozłocić tylko sam papier do scrapbookingu i nie zrobiłam tego przed naklejeniem go na bazę, pozłociłam brzegi całości:




4. Następnym krokiem będzie zrobienie panelu do naszej kartki.
Wykorzystamy do tego pasek, który pozostał nam po odcięciu z kartki A4.
Bigujemy go w dwóch miejscach. Linia bigowania musi być tym kolejnym rowkiem, na którym bigowaliśmy kartkę. Czyli między 9,5 cm a 10 cm. 
(Dlatego że rowki w bigownicy nie pokrywają się z centymetrami inaczej nie da się tego wytłumaczyć.). W każdym razie po zbigowaniu w dwóch miejscach nasz panel ma wymiary 9,9 cm na 6,6 cm i wygląda tak:


 Ten wąski paseczek smarujemy klejem (ja dodatkowo przykleiłam jeszcze taśmę dwustronną)
i sklejamy, aby powstała taka opaska.




Na początku może się Wam wydawać, że ten panel dość ciasno wchodzi na kartkę, tym się nie martwcie, z czasem się lekko wyrobi :)

5. Następnie przycinamy sobie papier na podane wymiary 9 i 6 cm (wymiary z marginesem)
 i oklejamy panel. Później złocimy.



6. U mnie kolejnym etapem było już ozdabianie panelu, 
a zaczęłam od wianka wyciętego z wykrojnika.


7. Później zembossowałam tekturkę jelonka geometrycznego:





Tekturkę podkleiłam na przezroczystym pasku, aby panel był bardziej przestrzenny.



8. I potem już Was wyobraźnia może ponieść. Możecie wykorzystać dodatki jakie tylko macie.
U mnie efekt końcowy wygląda tak i mam nadzieję, że się Wam przyda taka wiedza i wykorzystacie ją w praktyce :) Dla mnie kartka w takiej formie jest niezwykle efektowna i mam nadzieję, że Wam również się spodoba :)






Tekturka, jaką wykorzystałam w tym projekcie to 
GEOMETRYCZNY ROGACZ

A papiery to Craft O'Clock kolekcja Frosty Sparking


Pozdrawiam serdecznie, Anett :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Magiczny Kociołek , Blogger